dont wish it was easier. wish you were better

Borås Nagelskola suger på ögonfransförlängningar!

Okej, jag ringde till Camilla på Borås Nagelskola då jag är missnöjd med ögonfransförlängningen som det idag är 1 vecka och 2 dagar sedan jag gjorde. Fransarna lossnar i stora klumpar så det blir ”hål”. Om man följer skötselråden så behöver man fylla på en gång var tredje vecka enligt Camilla själv och hemsidan. Här är skötselråden jag fick med

Skötselråd: Ögonfransar

  • Undvik att tvätta ögonen och helst inte duscha de närmaste 24 timmarna efter behandligen, detta för att ge limmet tid att härda till 100 %
  • Undvik att simma och bara bastu de närmaste 48 timmarna av samma skäl.
  • Undvik att gnugga ögonen och var försiktig när du tvättar ansiktet. Lät ögonen lufttorka istället för att använda en frottéhandduk.
  • Krämer och oljor av alla de slag är ögonfranslimmets värsta fiender. Undvik noga ögonen.
  • Undvik oljebaserad och vattenfast mascara. Du kan använda lite vattenbaserad mascara och vattenbaserad makeup remover men bara längst ut på fransarna.
  • Var rädd om dina fransar och undvik så mycket kontakt om möjligt. Dra aldrig i en frans, limmet är så starkt att din egen frans sannolikt lossnar.

Jag har bara använt mascara på undre fransraden, jag har använt lite ögonskugga, jag har inte använt någon tvål, makeupremover eller hudkräm i närheten av ögonen, jag har inte torkat på ögonfransarna och jag gnuggar mig aldrig i ögonen eftersom jag har linser. Ah! Vad sa hon då? Jo, hon sa (ungefär)

Det är ofta så, att de trillar av i klumpar. Det är olika hur länge de sitter från person till person, beroende på hur man sover och hur mycket man pillar eller gnuggar sig i ögonen och vad man har för smink. För en del håller det i 5 veckor och för andra kan de trilla av efter några dagar bara. Det är ingenting som varar för evigt och det finns ingen garanti för att de inte trillar av efter några dagar.

Blä. Jag FÖRSTÅR att de sitter olika länge, att det inte varar för evigt och jag tror inte för mitt liv att hennes fransförlängning skulle sitta i 5 veckor på någon.

Så, hur bedömer vi hennes service? Inte alls tror jag. I det här fallet är den obefintlig. Hade hon sagt precis samma sak som hon sa, men lagt till något i stil med att jag kunde titta in till salongen så kunde hon sätta dit några extra i de värsta hålen eller lite rabatt om jag vill göra en påfyllning då hade det varit fine men med det svaret kommer jag aldrig att sätta min fot på Borås Nagelskola igen och än mindre rekommendera någon annan att göra det.

Nej hörrni, vill ni göra ögonfransförlängning i Borås så skulle jag hellre prova Borås Hudcenter, där ingår ett återbesök ca en vecka efter, bara det tyder ju på i alla fall en grad högre service. Har dock aldrig varit där själv.

Annonser

28 svar

  1. Anonym

    Detta är falska anklagelser och kommer polisanmälas!

    19 september, 2011 kl. 10:47 e m

  2. Detta är falska anklagelser och kommer polisanmälas!

    19 september, 2011 kl. 10:49 e m

    • guldarmband

      Hej!

      Vem är du och vad tänkte du att brottsrubriceringen skulle vara?

      19 september, 2011 kl. 11:53 e m

  3. Lagkunnig läsare

    Sitter och slår lite i BrB samt i div domslut och hittar ingenstans där kundåsikt ens i närheten går som förtal eller förolämpning. Humor.

    20 september, 2011 kl. 8:53 f m

  4. Rex

    Det här med social media kan vara svårt för många. Det märker jag dagligen då jag jobbar lite i branschen. men hellre än att peka finger vill jag hellre hjälpa.

    Ralph, nedan finner du tre läsvärda artiklar.

    Missnöjda kunder – så förvandlar du dem till fans
    http://www.missnojda-kunder.se/

    Ta hand om dina missnöjda kunder
    http://www.relationwise.se/lar-dig-mer/ta-hand-om-dina-missnojda-kunder

    Missnöjda kunder är det bästa som finns
    http://www.foretagande.se/Forsaljning-och-Marknadsforing/Missnojda-kunder-ar-det-basta-som-finns.html

    21 september, 2011 kl. 9:52 f m

  5. Rex

    ”Omvänd en missnöjd kund till din stamkund
    De flesta kunder som är missnöjda säger inget, utan byter helt enkelt butik eller leverantör. En missnöjd kund som hör av sig visar däremot att denne hade förväntat sig mer, att han eller hon verkligen ville ha denna produkt och att det skulle fungera. Kunden visar ett intresse för dig och ditt företag. Hör kunden av sig till dig så har du möjligheten att visa att du bryr dig om dina kunder och att du har bra service.

    Så här skaffar du en kund för livet:

    Lyssna på kundens problem. Avbryt inte och försvarar dig inte. Var tyst och lyssnar tills kunden har pratat klart. (i vissa fall skrikit klart). Avbryter du kunden så förvärrar du bara saken. Nu har du visat att du lyssnar på vad kunden har att säga.
    Håll med kunden och medge att felet är oacceptabelt. Du behöver inte komma med bortförklaringar – Ett problem kan ju lätt uppstå, även för den bäste. Kunden bryr sig inte heller om vilka problem du har och varför det uppstått. Här visar du att det finns en lösning på problemet.
    Gör nu vad som behövs för att kompensera kunden, självklart inom rimliga gränser. Fråga vad kunden önskar eller kom med förslag och fråga vad kunden tycker om det. Ofta behövs det inga större mirakel för att kunden ska bli nöjd. Nu framstår du som både pålitlig och professionell.

    Kundens problem är snabbt glömt och det tar säkert inte lång tid förrän kunden hör av sig igen, med en ny beställning.

    Långsiktiga fördelar
    Detta bemötande kan kosta lite kortsiktigt och ibland kännas onödigt, särkilt om kunden själv har orsakat problemet. Lönar det sig? Ja, det lönar sig alltid i längden. Bemöter du kunden på detta sätt så är det stor chans att du har en kund för livet. En nöjd kund berättar dessutom gärna för andra om ditt goda bemötande. Med kundservice som överträffar vad kunderna förväntar sig så kan du snabbt öka priserna på din tjänst/produkt.”

    21 september, 2011 kl. 9:54 f m

  6. Bibbi

    ”..kommer polisanmälas!”

    I lol’d!

    23 september, 2011 kl. 3:17 e m

  7. Linda

    Det såg ärligt talat illa ut redan direkt efter, sådär ska det inte se ut! Usel service och kvalitet.

    4 oktober, 2011 kl. 1:06 e m

  8. Anonym

    Pinsamt… Ja skulle vilja se ett diplom i att hon själv gått utb på ögonfransförlängning!! Har ngn frågat om det ens?? Vet många som gjort fransar men som ser ut som transar… Så fruktansvärt fult!!

    5 oktober, 2011 kl. 9:46 e m

  9. Anonym

    Men ja vet att många som går dit kommer aldrig tillbaka… Ja har gjort det en gång aldrig mer!! Fick infektion!! Hon hade fäst dem i huden !

    7 oktober, 2011 kl. 1:10 f m

  10. Anonym

    Hej Elin!
    Jag tycker det är tråkigt att du skriver så här eftersom jag skrev till dig att du kunde bli kompenserad och jag håller fortfarande fast vid det.
    När du ringde mig i somras sa du inte att du inte var nöjd, du frågade bara om hållbarheten.
    Det är omöjligt att göra ALLA kunder nöjda även om man hade velat. Jag har mängder av nöjda kunder och önskar jag även kunde få göra något för dig som gjorde dig kompenserad. Jag vet hur det är att inte vara en nöjd kund själv och känner igen mig i din situation.
    Det känns som om det är något personligt påhopp från många av kommentarerna här på sidan som absolut inte stämmer, att jag skulle skälla ut mina kunder och kalla dem olika saker. Jag skulle absolut aldrig göra så. Jag ber er alla att göra mer påhopp.
    Jag vill hjälpa till och se till att du blir nöjd. Du kan väl höra av dig till mig så löser vi det Elin.

    Mvh
    Camilla

    17 oktober, 2011 kl. 11:02 f m

    • guldarmband

      Hej Camilla!
      Trevligt att få respons helt plötsligt! Var menar du att du har skrivit till mig? Inte förrän nu när du skriver detta har jag mottagit något erbjudande om kompensation. Jag har tagit bort kommentaren som jag antar att du syftar på.

      17 oktober, 2011 kl. 7:58 e m

  11. Anonym

    Jag menar givetvis Inte mer påhopp ;)

    Camilla

    17 oktober, 2011 kl. 5:40 e m

  12. Louise

    Hej Elin. Jag har varit hos camilla flera gånger och hon är jätte duktig. Vet att det är jättetråkigt att vara missmöjd. Men jag tycker det är fult av dig att lämna ut detta på internet när Camilla erbjudit dig kompensation. Kanske är det en fråga om ngt personligt, att du inte tycker om henne eller helt enkelt är avundsjuk. Eller så vill du bara ha uppmärksamhet på din blogg.
    Det är synd om dig att du gör en sån här sak. Tror faktiskt att du missött dina skötselråd, har ju alltid haft mina fransar i minst 4 veckor. Har många bekanta som gör hon henne och alla är nöjda. Så synd att du tror att du vinner någonting på att blogga om missnöjdhet? Varför inte fokusera på alla roliga saker om händer här i livet? Att du kan gå såhär långt med det? Konstigt.. Eftersom Camilla erbjudit som hon skriver kompensation.. 500 kr är ingenting dessutom att orka lägga ner tid på.. Falska dessutom anklagerser på att hon kallat er för saker? Vem skulle göra så? Förstår ni inte att det är genomskildrigt att ni ljuger? Men ni är kanske för unga för att inse det.. Men Camilla hoppas du läser detta, är supernöjd!

    17 oktober, 2011 kl. 6:51 e m

    • guldarmband

      Som jag skrev så har jag inte fått något erbjudande om kompensation förrän nu, hade jag fått det från början så hade jag givetvis skrivit om det också eftersom denna blogg är som en dagbok för mig, jag skriver om mina dagar och sådant som händer i mitt liv – både bra och dåliga saker. Tittar du tillbaka till dagen jag gjorde ögonfransförlängningen så var jag nöjd då, och skrev om det också. Jag har ingenting emot Camilla som person.

      17 oktober, 2011 kl. 8:03 e m

    • Anonym

      500kr är ingen big deal det håller jag med om men det har inte med saken att göra om det kostar 500kr eller mer eller mindre. Det är principen som räknas och har man betalt för en vara eller tjänst så ska man ha vad man betalt för. Klart som tusan att kunder kastar ut kritik mot folk som inte kan göra saker ordentligt och det är alla kunders rättighet oavsett var eller hur man uttrar sina missnöjen på för att det är dålig stil av folk som inte kan bemötta missnöjda kunders kritik och dra lärdom av det dom har gjort fel

      13 november, 2012 kl. 5:18 e m

  13. Anonym

    Varför skulle helt okända människor ljuga på Elins blogg om erfarenheter dom har haft?
    Ni är ju dumma i huvudet, klart man inte ska sitta tyst om man är missnöjd med något man har betalat för.
    Istället för att anklaga era kunder för att ljuga kan ni ju fråga vad ni ska göra för att vara bättre.

    Det är inte genomskinlight att dom ljuger, däremot är det väldigt tydligt att Louise känner denna Camilla och försvarar henne efter att hon har nämnt detta i en konversation eller helt enkelt bett Louise att försvara henne.

    Vad är genomskildrigt? Är du så arg att du hittar på egna ord?

    Tack gode gud att jag inte behöver ögonfransförlängningar och annat krafs, hade aldrig orkat med så mycket pantade blondiner i min närvaro.

    17 oktober, 2011 kl. 7:07 e m

  14. Anonym

    håller med helt..så pinsamt…klart att de känner varandra,men tycker helt klart att camilla ska visa upp ett diplom i fransförl, men hon gör väl ett eget…ha ha ha.. ja blondiner i ett nötskal…

    18 oktober, 2011 kl. 12:25 f m

  15. Anonym

    oj oj, vad är detta? direkta påhopp!! jag är en tjej som inte känner någon av ovanstående personer. Fattar inte vad detta handlar om? Jag har varit hos frisörer( det enda jag grejar med är håret) , och blivit missnöjd flera gånger. Inte bloggar jag om det och uppger namn och målar ut personer och hoppar på dem och undrar om de har utbildning eller inte. Jag har dessutom inte fått kompensation alla gånger, men jag går helt enkelt inte dit mer. Så enkelt är det. Självklart ska man ha kompensation tycker jag också, och det verkar ju bara som ett missförstånd om man läser om er två det handlar om.
    Är det inte typiskt tjejer att aggera så? självklart vill du har läsare och uppmärksamhet på din blogg, varför bloggar man annars? Jag försvarar ingen, men även som konsument måste man ju faktiskt ta kontakt men företaget och framföra sina klagomål. De kan ju inte gissa att man är missnöjd. Dålig stil att skriva så här på en blogg tycker jag och det var inte första men definitivt sista gången jag läser denna blogg!
    Tack för mej!!

    19 oktober, 2011 kl. 10:03 f m

    • guldarmband

      Haha men du, om det nu var så att du har läst min blogg tidigare, varför har du inte kommenterat här förrän nu om detta upprör dig så mycket? Inlägget har funnits här sedan 7:e juli! Tycker det är väldigt märkligt att du inte känner någon utav oss, men ändå har kommit direkt till detta inlägg, bra jobbat måste jag säga! ;)

      19 oktober, 2011 kl. 6:27 e m

  16. Anonym

    Haha, ja du .. Så svårt var det faktiskt inte. Jag läser många bloggar men kommenterar sällan. Sen står det med stora bokstäver på Google .. Varning!!! Så svårt att hitta detta var det inte! Du får tro vad du vill helt enkelt. Såg att det var direkta personangrepp och det är inte ok vare sig det gäller den ena eller andra. Nej, jag känner ingen av er !!!! Tråkigt att du misstror dina läsare. Skit samma, tjafs!!

    20 oktober, 2011 kl. 8:49 f m

    • guldarmband

      Du har något som kallas för ip-adress…

      20 oktober, 2011 kl. 11:01 f m

  17. Anonym

    Men snälla du, vad är detta? Nu får det faktiskt vara nog med detta kommenterandet. Har jag gjort dej något illa? har väl inte ens varit otrevlig? men nu är faktiskt du ganska otrevlig… Kolla vad du vill, har absolut inget att dölja, framförde en åsikt som varken var mot dej eller den andra parten. Kommer inte att kolla ev. kommentarer för nu har det spårat ur. Ber om ursäkt för att jag framförde en åsikt.

    20 oktober, 2011 kl. 11:21 f m

    • guldarmband

      Du är välkommen att tycka precis vad du vill! Det innebär också att du får acceptera att andra inte tycker samma som du och att om du skriver något så får du kanske svar på det.

      Anledningen att jag talar om för dig att du har en ip-adress är för att med den så kan jag se om du har varit här tidigare eller inte.

      Du väljer helt och hållet själv om du vill besöka min blogg, kommentera eller helt enkelt strunta i det, ingen har begärt något annat av dig. Du är fri att välja :)

      20 oktober, 2011 kl. 11:34 f m

      • Tänkte bara inflika att de fransar du gjort kallas flairs och rekomenderas inte alls av nån. Dom som själva gjort det någongång blir missnöjda när det släpper för det blir massa hål, och det blire ju eftersom att dom sätter ca 4-5 i en klump och limmar fast 4-5 av dina egna fransar så att det ska hålla. Det är därföt det är så billigt att göra flairs. Jag själv gör singles och har flera gånger fått kunder som har varit hosnågonannan innan och gjort flairs och varit missnöjda inte kunnat sova pga att det skaver svider när dom duschar , ser ut som en rullgardin i ögonen när hon skulle komma osv. Så FLAIRS rekommendsras INTE!!!!, så Om du verkligen vill ha fransar så gör singles blir bättre håller längre mycket snyggare! Sök på det på google så får du upp resultat. Kram

        13 november, 2012 kl. 5:46 e m

  18. seo rex

    … Och under tiden tycker sökmotorer som tex Google att denna posten bara blir bättre och bättre efterhand som det via massa långa kommentarer tillkommer mer och mer relevant content och bjuder på ”levande innehåll”. Kul.

    20 oktober, 2011 kl. 8:01 e m

  19. Ping: Bring out the popcorn | Internetimperiet

  20. Linnea

    Tänkte bara inflika att de fransar du gjort kallas flairs och rekomenderas inte alls av nån. Dom som själva gjort det någongång blir missnöjda när det släpper för det blir massa hål, och det blire ju eftersom att dom sätter ca 4-5 i en klump och limmar fast 4-5 av dina egna fransar så att det ska hålla. Det är därföt det är så billigt att göra flairs. Jag själv gör singles och har flera gånger fått kunder som har varit hosnågonannan innan och gjort flairs och varit missnöjda inte kunnat sova pga att det skaver svider när dom duschar , ser ut som en rullgardin i ögonen när hon skulle komma osv. Så FLAIRS rekommendsras INTE!!!!, så Om du verkligen vill ha fransar så gör singles blir bättre håller längre mycket snyggare! Sök på det på google så får du upp resultat. Kram

    3 januari, 2012 kl. 9:32 f m

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s